podanie dla uczniów spoza Gminy Niepołomice

deklaracja woli dla uczniów z Gminy Niepołomice

GIMNAZJUM

im. Króla Władysława Jagiełły

w Niepołomicach

                                              

„Szkoła zdrowych i twórczych pokoleń”

           

Drodzy Rodzice i Uczniowie klas VI!

 

Za kilka miesięcy, 1 września 2007 roku Gimnazjum w Niepołomicach rozpocznie już dziewiąty rok pracy. Podobnie jak  w latach ubiegłych, ale znacznie bogatsi o wiele cennych doświadczeń, przygotowaliśmy dla Was ciekawą i sprawdzoną ofertę edukacyjną. Zapraszamy do klas:

·        europejskiej z językiem angielskim i językiem francuskim,

·        integracyjno-informatycznej,

·        dziennikarsko-teatralnej z językiem angielskim i językiem niemieckim,

·        matematyczno-informatycznej,

·        sportowej o specjalności taniec towarzyski,

·        turystycznej,

·        matematyczno-ekonomicznej,

·        angielskiej z pięcioma godzinami języka angielskiego tygodniowo.

Mamy nadzieję, że każdy kto wybierze nasze Gimnazjum, znajdzie w nim dla siebie właściwe i najlepsze miejsce edukacji.

 

W klasach: europejskiej, dziennikarsko-teatralnej, turystycznej, integracyjno-informatycznej, matematyczno-informatycznej i matematyczno-ekonomicznej realizowane będą innowacje pedagogiczne wpisane do Rejestru Innowacji prowadzonego przez Małopolskie Kuratorium Oświaty.

Szkoła posiada certyfikaty:

 

Szkoła z klasą Szkoła ucząca się

 

GIMNAZJUM

im. Króla Władysława Jagiełły w Niepołomicach

 

to:

o       życzliwa i twórcza atmosfera pracy i odpoczynku,

o       niepowtarzalna szansa dla uczniów pracowitych, a także o specyficznych zainteresowaniach i potrzebach,

o       możliwość uczenia się dodatkowo drugiego języka obcego w wymiarze dwóch godzin tygodniowo (język niemiecki, język francuski),

o       szczególna opieka nad uczniami niepełnosprawnymi i nowoczesne ich kształcenie
w klasach integracyjno-informatycznych,

o       funkcjonowanie jasnych przepisów prawa wewnątrzszkolnego, w tym wymagań edukacyjnych i zasad oceniania,

o       skuteczne zapobieganie współczesnym zagrożeniom młodzieży poprzez realizację Programu Profilaktyki,

o       ambitny Program Wychowawczy oparty na chrześcijańskim systemie wartości,

o       promowanie twórczego dorobku uczniów i nauczycieli,

o       piękny ceremoniał: patron, sztandar, hymn, tradycje,

o       współpraca z wieloma szkołami, stowarzyszeniami i fundacjami z terenu całej Polski,

o       liczne zajęcia pozalekcyjne,

o       dobrze wyposażona pracownia komputerowa, biblioteka i multimedialna czytelnia internetowa,

o       sala gimnastyczna i kompleks boisk sportowych do gry w siatkówkę, koszykówkę
i piłkę ręczną, w planie na 2008 rok budowa hali widowiskowo-sportowej,

o       udział w ogólnopolskich projektach: „Szkoła Ucząca Się”, „Interklasa”,
„Szkoła Promująca Zdrowie” mających na celu podniesienie jakości pracy szkoły,

o       obowiązkowa, bezpłatna nauka tańca towarzyskiego dla każdego ucznia,

o       realizacja części zajęć wychowania fizycznego na krytej pływalni,

o       doświadczenie w międzynarodowej wymianie młodzieży,

o       możliwości uzyskania nagrody i tytułu Gimnazjalista Roku,

o       dobre wyniki egzaminu gimnazjalnego,

o       skuteczne przygotowywanie uczniów do etapów wojewódzkich konkursów przedmiotowych,

 

W Gimnazjum mają siedzibę:

o       Klub Rodziców, Absolwentów, Pracowników i Przyjaciół Gimnazjum
w Niepołomicach „RAPP”, nowoczesna organizacja reprezentująca Rodziców,

o       Gimnazjalny Klub Sportowy „Grunwald” Niepołomice prowadzący zajęcia z zakresu siatkówki, koszykówki, piłki nożnej, szachów i tańca towarzyskiego,

o       Koło Przyjaciół Dzieci z Afryki,

o       Klub Europejski i Klub Wolontariusza,

o       Koło Polskiego Klubu Ekologicznego,

o       Amnesty International, Grupa nr 22,

o       Koło Polskiego Czerwonego Krzyża,

o       Koło Polskiego Towarzystwa Schronisk Młodzieżowych,

o       Miejska Biblioteka Publiczna.

 

Gimnazjum w Niepołomicach to szkoła,
w której  uczniowie i nauczyciele odnoszą sukcesy

KRÓTKA CHARAKTERYSTYKA

 

POSZCZEGÓLNYCH KLAS I  ZASADY NABORU UCZNIÓW

 

q       Klasa integracyjno - informatyczna.

Klasa integracyjno–informatycznej jest adresowana do dwojakiego rodzaju uczniów:

  1. uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, takich jak: słabo słyszących, słabo widzących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim i przewlekle chorych,
  2. uczniów osiągających dobre wyniki w nauce, którzy chcą rozwijać i doskonalić swoje zainteresowania w zakresie edukacji informatycznej.

Klasa przeznaczona jest dla 20 uczniów, z których 3-5 to uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych, nad którymi opiekę będzie sprawował drugi nauczyciel – pedagog specjalny, będący również wychowawcą tej klasy.

Nauka w klasie integracyjno-informatycznej zapewnia każdemu uczniowi:

-         opiekę pedagogiczną dwóch nauczycieli (nauczyciel prowadzący i nauczyciel wspomagający) na zajęciach lekcyjnych,

-         małą liczebność klas,

-         indywidualne podejście do każdego ucznia w trakcie lekcji,

-         lekcje języka angielskiego, informatyki i zajęcia z wychowania fizycznego prowadzone są z podziałem na grupy,

-         edukację z zakresu informatyki przez 3 lata (łącznie 5 godzin w cyklu nauczania),

-         własną klasopracownię przystosowaną do nauczania integracyjnego,

-         najnowocześniejsze pomoce dydaktyczne dające możliwość prowadzenia ciekawych zajęć różnorodnymi metodami,

-         zajęcia dydaktyczne z wykorzystaniem technik multimedialnych (komputer, internet, TV, magnetofon, itp.),

-         możliwość korzystania z zajęć kompensacyjno-wyrównawczych,

-         udział w zajęciach pracowni garncarskiej, rozwijającej wyobraźnię oraz twórcze i kreatywne myślenie.

 

Zasady naboru:

 

Autorzy innowacji:           mgr Lucyna Chytroś              mgr Andrzej Irlik
mgr Anna Kokoszka              mgr Krzysztof Zajączkowski

Autorka tekstu:                mgr Beata Działek

 

 

 

 

 q       Klasa matematyczno-informatyczna

zostaje utworzona z myślą o uczniach wykazujących zainteresowania i uzdolnienia matematyczne i informatyczne.

            Nauczanie tego przedmiotu oparte jest na programie „Matematyka z plusem”
dla III etapu edukacyjnego. Obowiązujący program został zmodyfikowany tak,
aby wykorzystując nabyte doświadczenia, jeszcze lepiej służyć uczniom. W związku
ze zwiększoną liczbą godzin matematyki i informatyki treści podstawowe zostały rozszerzone m.in. o takie tematy jak: dowodzenie twierdzeń, rozwiązywanie równań i nierówności
z wartością bezwzględną, równania i nierówności wykładnicze, niedziesiątkowe systemy liczenia, własności funkcji kwadratowej, wykonywanie modeli brył platońskich, elementy kombinatoryki i inne.

            W poznawaniu tajników matematyki pomocne będzie dla uczniów klasy matematyczno-informatycznej wykorzystanie komputera na lekcjach matematyki,
a w szczególności interaktywnego programu CABRII II.

 

Zasady naboru:

§         klasa ogólnie dostępna

§         w przypadku większej liczby kandydatów, niż ilość miejsc w klasie brane będą
pod uwagę oceny z matematyki, a w dalszej kolejności z informatyki.

                                  

Autorzy innowacji: mgr inż. Monika Kulpa, mgr inż. Janusz Kulpa

 

 

q       Klasa matematyczno-ekonomiczna

Program klasy został opracowany z myślą o uczniach:

-         zainteresowanych tematyką ekonomii i przedsiębiorczości,

-         którzy chcą rozwijać swoje zainteresowania z zakresu przedmiotów ścisłych,

-         pragnących zapoznać się z dorobkiem geniuszu ludzkiego umysłu,

-         ciekawych poznania praw rządzących obserwowanymi w przyrodzie zjawiskami.

Program klasy wyróżnia spośród innych różnorodność stosowanych w procesie nauczania  środków i metod, szczególnie korzystanie z nowoczesnych źródeł informacji (Internet), preferuje uczenie się przez doświadczanie i działanie. Na uwagę zasługuje także połączenie treści matematyki i fizyki z programem nauczania informatyki.

Duży nacisk położony jest na uczestnictwo w konkursach z zakresu przedmiotów ścisłych. Dzięki elementom ekonomii uczniowie tej klasy zapoznają się z podstawowym słownictwem z zakresu ekonomii, wyrabiają umiejętność ekonomicznego myślenia (racjonalizacja, oszczędność, przedsiębiorczość), przygotowują się do roli klienta, przedsiębiorcy, konsumenta, zapoznają się z usługami oferowanymi przez banki, fundusze inwestycyjne, giełdę, umieją wypełniać przekazy bankowe, złożyć zeznanie - PIT, poznają funkcjonowanie przedsiębiorstw.

Program klasy przygotowuje ucznia do kontynuowania nauki w szerokim spektrum profili oferowanych przez szkoły ponadgimnazjalne (matematyczno-fizycznym, ekonomicznym i informatycznym)

Dobre funkcjonowanie klasy gwarantują:

-         bardzo dobre wyposażenie pracowni fizycznej i matematycznej;

-         lekcje matematyki w pracowni komputerowej i udział w ogólnopolskich projektach: „Akademia Przedsiębiorczości”, „Z klasy do kasy”;

-         multimedialne oprogramowanie eduROM do nauczania fizyki i matematyki w wersji sieciowej;

-         biblioteka szkolna zaopatrzona w czasopisma popularnonaukowe;

-        obecność w sąsiedztwie szkoły placówek i instytucji atrakcyjnych pod względem wycieczek dydaktycznych - prowadzących działalność związaną z treściami nauczania zawartymi w programie. (MOA, AGH, Muzeum Inżynierii, Instytut Fizyki Jądrowej UJ, Elektrociepłownia, MPK itp.).

 

Zasady naboru:

§         klasa ogólnie dostępna,

§         w przypadku większej liczby kandydatów, niż ilość miejsc w klasie brana będzie pod uwagę średnia ocen z matematyki, informatyki i przyrody.

 

                                   Autorzy innowacji: mgr inż. Renata Palińska, mgr Tomasz Paliński

 

 

q       Klasa europejska

 

Dwa języki obce:         język angielski (3 godz. tygodniowo) i język francuski (2 godz.
                                   tygodniowo), dodatkowo edukacja europejska – 1 godz. tygodniowo.

 

             Celem realizacji innowacji pedagogicznej „edukacja europejska” jest przygotowanie ucznia do funkcjonowania  w zjednoczonej Europie. Program innowacji pozwala uczniom poznać wybrane elementy historycznej i współczesnej rzeczywistości własnego regionu, kraju i Europy. Prowadzi do pełniejszego zrozumienia świata, pokazuje miejsce Polski i Polaków
w Europie.

            Uczniowie klasy europejskiej uczestniczą w wielu wyjazdach krajowych
i zagranicznych, w czasie których poznają historię, kulturę i tradycje odwiedzanych miejsc.

Wyjazdy zagraniczne (finansowane przez rodziców) zapewniają kontakt z językiem obcym połączony z wypoczynkiem i poznawaniem odwiedzanych państw europejskich.

            Do dyspozycji uczniów jest pracownia wyposażona w pomoce niezbędne do realizacji programu. Wiele zajęć odbywa się w różnych instytucjach np. Urząd Gminy, Starostwo Powiatowe. Konsulaty, muzea. Ponadto uczniowie biorą udział w konkursach europejskich, warsztatach, debatach, wyjeżdżają na wystawy, spektakle teatralne, nawiązują kontakty
z młodzieżą z innych krajów, współpracują z instytucjami proeuropejskimi np. Małopolskim Regionalnym Centrum Informacji Europejskiej, stanowią trzon Szkolnego Klubu Europejskiego „Integranci” realizując jego zadania.

           

Zasady naboru:         

 

                                                           Nauczyciel realizujący program: mgr Elżbieta Sewiołło

Autor innowacji: mgr Teresa Zaręba

 

 

 

q       Klasa dziennikarsko-teatralna

 

Program tej klasy adresowany jest do uczniów o zainteresowaniach humanistycznych, przygotowuje m.in. do odgrywania różnych ról społecznych, buduje podstawy rzemiosła aktorskiego i dziennikarskiego, uczy: odpowiedzialności za słowo, komunikacji uwzględniającej zachowania asertywne, samodzielności, kreatywności i budowania własnego światopoglądu, rozbudza wrażliwość na piękno i etyczne problemy współczesności, rozwija talenty artystyczne i umiejętności pracy w zespole.

            Osiąganie celów związanych z jego realizacją dokonuje się poprzez: częste wizyty
w teatrach, spotkania z ludźmi teatru; przygotowanie i prezentację spektakli i inscenizacji teatralnych na bazie tekstów literackich i własnych (obejmuje przygotowanie kostiumów, ewent. kukiełek, scenografii, rekwizytów, podkładu muzycznego, prób reżyserii); współpracę z lokalnymi i regionalnymi mediami, wizyty w tych placówkach, poznanie specyfiki pracy dziennikarza radiowego, prasowego i telewizyjnego; wycieczki dydaktyczne (lekcje muzealne, zwiedzanie wystaw, udział w ciekawych imprezach); wyjazdy do kina; publikacje prac literackich; udział w konkursach przedmiotowych; korelację działań klasy z pracą
na lekcjach plastyki, techniki, muzyki, historii i informatyki.

            Program uwzględniający edukację dziennikarsko-teatralną zakłada realizację 6 godzin języka polskiego w klasach I – III oraz naukę dwóch języków obcych: języka angielskiego
i języka niemieckiego.

 

Zasady naboru:

§         klasa ogólnie dostępna,

§         w przypadku większej liczby kandydatów, niż ilość miejsc w klasie brane będą pod uwagę oceny z języka polskiego i języka angielskiego.

 

Autor innowacji: mgr Grażyna Mordyńska

 

 

q       Klasa turystyczna

 

Główną ideą klasy turystycznej jest rozbudzenie zamiłowania do turystyki, poprzez czynne jej uprawianie. Uczniowie tej klasy z pozycji obserwatorów mają stawać się twórcami turystyki. Program obejmuje szeroko rozumiane przygotowanie do zajęć terenowych, w tym przy pomocy internetu i z dodatkową godziną języka angielskiego w tygodniu. Zajęcia terenowe stanowiące kluczową część programu prowadzone są w każdym miesiącu
i w różnorodnej formie, począwszy od typowych wycieczek, poprzez zajęcia zaznajamiające
z funkcjonowaniem biur podróży, hoteli i skończywszy na kwalifikowanej turystyce pieszej
i narciarskiej z elementami sztuki przetrwania. Program zaplanowany został w taki sposób, aby w ciągu trzech lat jego realizacji dać możliwość poznania najbardziej atrakcyjnych turystycznie miejsc w Polsce i poza jej granicami, tj. w Czechach, Słowacji i Austrii.

 

Zasady naboru:

Autor innowacji: mgr Krzysztof Nowak

 

 

q       Klasa angielska z pięcioma godzinami języka angielskiego tygodniowo

 

Najważniejszym celem realizowanego programu jest zapewnienie uczniom zdobycia sprawności językowej pozwalającej na komunikowanie się we współczesnych świecie,
do zrozumienia go, poznanie kultury i spraw życia codziennego krajów anglojęzycznych. Rozwijanie w uczniu poczucia własnej wartości ma mobilizować go do samodzielności
w procesie uczenia się, rozwijania postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur.

            Stała, długoletnia współpraca z Wydawnictwem Longman zapewnia uczniom dostęp do materiałów, udział w licznych konkursach oraz projektach, jak i nagrody, sponsorowane dla laureatów wszelkich konkursów. Maksimum kontaktu z językiem angielskim ma dostarczyć uczniom udział w wycieczce do Londynu, która stałą się już tradycją tej klasy (koszty wycieczki pokrywają rodzice) czy udział w projekcie międzynarodowej wymiany młodzieży (od kilku lat współpracujemy z Danią).

            Program realizowany będzie w wydzielonej pracowni języka angielskiego, wyposażonej w niezbędne środki techniczne umożliwiające jego realizację, a mianowicie: magnetofon, telewizor, magnetowid. W przypadku stosowania technik multimedialnych wykorzystywana będzie pracownia komputerowa lub multimedialna czytelnia internetowa. Ponadto pracownia dysponuje bogatą biblioteką dostarczającą materiałów do nauki języka angielskiego (podręczniki, lektury, lektury uproszczone Wyd. Penguin Readers, słowniki).

Uczniowie pracować będą w oparciu o podręczniki kursowe: New Snapshot, Challenges
lub Click On oraz ćwiczenia do podręczników kursowych, kasety magnetofonowe, CD oraz video. Decyzję o wyborze podręcznika podejmuje nauczyciel na początku roku szkolnego po przeprowadzeniu testu diagnostycznego.

Absolwent takiej klasy może z powodzeniem realizować naukę języka angielskiego w szkole ponadgimnazjalnej na poziomie rozszerzonym.

 

Zasady naboru:

§         klasa ogólnie dostępna

§         w przypadku większej liczby kandydatów, niż ilość miejsc w klasie brane będą pod uwagę w pierwszej kolejności oceny z języka angielskiego, a w drugiej także z języka polskiego i matematyki.

Autor projektu mgr Anna Mazurkiewicz

 

 

 

q       Klasa sportowa o specjalności taniec towarzyski

 

Dyrektor Gimnazjum w Niepołomicach w roku szkolnym 2007/2008 po uzyskaniu akceptacji Burmistrza Miasta i Gminy Niepołomice, na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu dotyczącego tworzenia klas sportowych, zaprasza uczniów do klasy wyjątkowej, w której tradycyjne zajęcia edukacyjne przeplatane niemal codziennie będą muzyką i tańcem.

 

Koncepcja programu

Szkoła zapewnia optymalne warunki umożliwiające łączenie zajęć sportowych z realizacją innych zajęć dydaktycznych. Program klasy sportowej o specjalności taniec towarzyski realizowany będzie zgodnie ze światowym programem tanecznym, który obejmuje tańce standardowe: walc angielski, tango, walc wiedeński, fokstrot, quickstep; tańce latynoamerykańskie: samba, chacha, rumba, pasodoble, jive i tańce uzupełniające np.: salsa, blues, krakowiak, hip hop, mambo.

 

Edukacja taneczna zawiera:

elementy gimnastyki podstawowej, tańca klasycznego, tańca charakterystycznego, ludowego, współczesnego, inscenizacje tańca rewiowego, ćwiczenia specjalistyczne
z zakresu tańca towarzyskiego, techniki i choreografii jak również elementy tańca turniejowego, edukację medialną w wymiarze 7 godzin lekcyjnych tygodniowo w grupie 20 – 22 uczniów (10, 11 uczniów; 10, 11 uczennic).

 

Taniec:

-         kształtuje postawę ciała,

-         stymuluje rozwój układów: ruchowego, oddechowego, krążeniowego i nerwowego,

-         doskonali koordynację wzrokowo-ruchową,

-         wzmacnia tężyznę i sprawność fizyczną,

-         wpływa na harmonijny rozwój psychofizyczny,

-         ponadto umuzykalnia, rozwija wrażliwość, pozwala poznać własne możliwości, wyrabia pewność siebie, uczy zasad dobrego wychowania i umiejętności współżycia w grupie, w zespole.

 

Cel

            Klasa sportowa o specjalności taniec towarzyski przygotowuje ruchowo
i teoretycznie w zakresie tańca towarzyskiego jak również innych nowoczesnych form ruchowych. Umiejętności te mogą być wykorzystane w prezentacjach indywidualnych, zespołowych, w spektaklach scenicznych, programach rozrywkowych, show programach, pokazach mody itp. Uczniowie osiągający wybitne wyniki mogą ponadto uczestniczyć
w zawodach sportowych tzw. turniejach tanecznych o charakterze ogólnopolskim, międzynarodowym zdobywając klas tanecznych E, D, C, B, A i S zgodnie z przepisami Polskiego Towarzystwa Tanecznego i międzynarodowego stowarzyszenia International Dance Sport Federation. Uczniowie, którzy zdobędą klasy mistrzowskie A i S będą mieć możliwość uzyskania uprawnień instruktorskich i sędziowskich.

 

 

Zasady naboru

  1. Opinia lekarska z przychodni sportowej kwalifikująca do klasy sportowej.
  2. Przygotowanie dwuminutowej choreografii wg własnego pomysłu (przesłuchanie nastąpi 11 i 13 czerwca 2007 roku o godz. 1500).
  3. Proporcjonalna budowa sylwetki, posiadanie słuchu muzycznego.

Dodatkowe wymogi:

W trakcie edukacji tanecznej wymagane będzie stosowne wyposażenie ucznia w akcesoria taneczne tj.: posiadanie baletek, obuwia tanecznego, stroju treningowego i reprezentacyjnego.

 

Uwagi

  1. Uczniowie w uzasadnionych przypadkach (kontuzja, czasowa niezdolność) nie biorą udziału w zajęciach sportowych, uczęszczają na pozostałe zajęcia dydaktyczne prowadzone w Gimnazjum.
  2. Uczniów niekwalifikujących się do dalszego szkolenia tanecznego na podstawie opinii trenera i opinii lekarza przenosi się od nowego półrocza bądź od nowego roku szkolnego do oddziału działającego na zasadach ogólnych.
  3. W 3-letnim cyklu nauczania w klasie sportowej o specjalności taniec towarzyski język angielski w klasie I, II i III będzie realizowany w wymiarze 4 godzin tygodniowo. Zwiększony zostanie także wymiar realizacji zajęć edukacyjnych z: matematyki
    w klasie I o 1 godzinę, biologii i geografii w klasie II o 1 godzinę w półroczu, fizyki i chemii, w klasie III o 1 godzinę w półroczu.

 

Trener tańca towarzyskiego: mgr inż. Ada Wantuch

 

 

Program Wychowawczy

 

Myślą przewodnią szkolnego Programu Wychowawczego jest fragment „ Traktatu moralnego” Czesława Miłosza, którego kluczowe przesłanie wyrażają słowa: nie bądź bezwolny, możesz, męstwo. Wokół tych pojęć oraz  wokół słów Papieża Jana Pawła II:
W wychowaniu chodzi o to, aby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem – o to ażeby bardziej był, a nie tylko miał, aby więc przez wszystko, co ma, posiada ,umiał bardziej być nie tylko z drugim, ale i dla drugich”, stworzony został program, którego celem jest wspólne podążanie nauczycieli i uczniów ku PRAWDZIE , DOBRU   I PIĘKNU.  Misją naszego Gimnazjum jest ukształtowanie absolwenta, który będzie osiągał sukcesy w dorosłym życiu, doceniał fakt, że jest Niepołomiczaninem, Polakiem i Europejczykiem, będzie uczciwy,  odpowiedzialny, tolerancyjny, wrażliwy  i kulturalny.

W celu wyposażenia ucznia w wiedzę i podstawowe umiejętności z zakresu zasad dobrego zachowania, realizowany jest w Gimnazjum specjalny program: SZKOLNY SAVOIR – VIVRE.  Chcemy nauczyć młodzież zasad zachowania przy stole, w miejscach publicznych, zwracania uwagi na strój, stosowanie zwrotów grzecznościowych, zgodne z zasadami witanie się, właściwie korzystanie z telefonu itp. Ten program ma uświadomić uczniom, że żyjąc wśród ludzi muszą przestrzegać przyjętych praw i panujących zwyczajów, że kultura osobista, życzliwość i takt pozwalają żyć pełniej i piękniej.

mgr Barbara Post

 

 

 

Program Profilaktyki

Projekt „Szkoła Promująca Zdrowie”

 

            Gimnazjum w Niepołomicach 17 listopada 2005 roku otrzymało status Szkoły Promującej Zdrowie, w której społeczność szkolna: uczniowie, nauczyciele i rodzice podejmują wspólne działania tworząc lepsze warunki nauki i pracy, podnoszące świadomość zdrowotną oraz kształtując nawyki zdrowego stylu życia.

            Edukacja zdrowotna realizowana jest przez wszystkich nauczycieli w ramach nauczanych przedmiotów i na zajęciach do dyspozycji wychowawcy klasy. Wdrażane są programy autorskie z rozszerzonym programem edukacji ekologicznej i zdrowotnej, szkolny program wychowania zdrowotnego, program savoir-vivre’u, programy profilaktyczne dotyczące agresji, uzależnień. Do tradycji szkoły wprowadzone zostały akcje „Dzień dla zdrowia” przygotowywane przez młodzież i nauczycieli raz w miesiącu, które podejmują ważne tematy dotyczące zdrowia.

            Uczniowie, nauczyciele i rodzice uczestniczą w różnych szkoleniach, formach doskonalenia i kursach prowadzących do rozwoju osobistego, ułatwiających porozumiewanie się i poprawiających wzajemne relacje.

            Szkoła dba o prawidłowy rozwój fizyczny uczniów zapewniając różne formy aktywności fizycznej. Uczniowie i nauczyciele organizują wiele imprez szkolnych
i o charakterze lokalnym, jak: Dzień Patrona, Majówka Gimnazjalna, Dzień Sportu,
w których promuje się zdrowie i zachęca innych do prowadzenia zdrowego trybu życia.

 

Koordynator projektu „Szkoła Promująca Zdrowie” mgr Regina Czubak

 

 Samorząd Uczniowski Gimnazjum w Niepołomicach

 

Siedem lat pracy i doświadczeń pozwoliło na stworzenie kalendarza stałych zadań
i uroczystości, za które odpowiada SU. Wśród nich są:

-         przygotowanie kampanii wyborczej i przeprowadzenie wyborów do zarządu SU,

-         organizacja obchodów świąt religijnych, państwowych, szkolnych i innych okolicznościowych akcji: (dzień patrona szkoły, dzień nauczyciela, mikołajki, Boże Narodzenie, Wielkanoc, Walentynki),

-         organizowanie i czuwanie nad przebiegiem dyskotek i zabaw szkolnych, które pozwalają młodzieży zintegrować się i odnaleźć w społeczności szkolnej lub uświetnić tradycyjne obchody Andrzejek, Karnawału, Walentynek...,

-         działalność charytatywna, wspierająca potrzebujących pomocy finansowej  zarówno
w szkole jak i poza nią, np. Finały WOŚP (X, XII, XIII i XIV), akcje, zbiórki pieniędzy...,

-         kiermasz podręczników szkolnych,

-         kampania plakatowa „Stop przemocy”.

Staramy się aktywnie  pomagać przy organizacji  innych przedsięwzięć szkolnych:

·   Dni Kultury Afrykańskiej

·   Zbiórka pieniędzy na rzecz Polskiego Czerwonego Krzyża

·   Majówka Gimnazjalna

·   Konkurs regionalny – „Niepołomice i Ziemia Niepołomicka dawniej i dziś”

·   Dni Europejskie

·   Gimnazjalne Targi Edukacyjne

·   Konkurs „ Klasa z kulturą”

·   Projekt „Szkoły Promującej Zdrowie”

Ważną formą aktywności SU jest możliwość brania udziału w tworzeniu i opiniowaniu  dokumentów dotyczących funkcjonowania szkoły np. Statut Gimnazjum, Program Wychowawczy, Program Profilaktyki czy  Program Rozwoju Gimnazjum.

Samorządność oznacza również konieczność samodzielnego zdobywania środków finansowych potrzebnych do realizowania wspomnianych wcześniej inicjatyw. Część swoich dochodów przeznaczamy na zakup nowych, potrzebnych przedmiotów, np.: lustra.  

Nad funkcjonowaniem SU czuwa wybierany przez uczniów nauczyciel-opiekun.

 

mgr Agnieszka Basista

 

 

Terminy składania deklaracji/podań i ich rozpatrywanie

1.      W okresie od 12 do 23 marca 2007 roku w godzinach od 800 do 1500 należy złożyć deklarację wg wzoru określonego przez Dyrektora w sekretariacie Gimnazjum. (Uczniowie zameldowani poza obwodem Gimnazjum w Niepołomicach mogą na podstawie Decyzji Małopolskiego Kuratora Oświaty w Krakowie z dnia 05.01.2007r. złożyć podania w terminie od 26 marca do 25 maja 2004 roku)

2.      Podstawą przyjęcia ucznia do Gimnazjum są: świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o wynikach sprawdzianu w klasie szóstej, które należy dostarczać do sekretariatu Gimnazjum przy ul Szkolnej 3 w dniach 22 czerwca od godz. 1000 do 1500, 25 czerwca od godz. 1000 do 1800 i 26 czerwca 2007 roku od godz. 800 do 1500. Do podanych dokumentów należy także załączyć: kartę zdrowia
i szczepień oraz dwie podpisane fotografie.

3.      Listy uczniów przyjętych do Gimnazjum zostaną ogłoszone w dniu 29 czerwca 2007 roku o godzinie 1200.

4.      Ewentualne uwagi i sugestie dotyczące składów osobowych klas  będzie  można  składać  w  poniedziałek, 2 i wtorek, 3 lipca 2007 roku w godzinach od 1000 do 1800
w  sekretariacie  Gimnazjum  przy  ul.  Szkolnej 3. W dniu 28 sierpnia 2007 roku do godz. 1400 Komisja Rekrutacyjna rozpatrzy uwagi i sugestie (podania) rodziców dotyczące przepisania dziecka do innej klasy i po zatwierdzeniu przez Dyrektora naniesie ewentualne poprawki.

5.      Wymienione w ofercie klasy zostaną utworzone, jeśli zgłosi się do nich odpowiednia liczba uczniów. W przypadku, gdy będzie więcej chętnych uczniów niż miejsc,
o zapisaniu do danej klasy zadecydują wyższe oceny z zajęć wymienionych w zasadach naboru do poszczególnych klas.

6.      Każdy uczeń mieszkający w obwodzie Gimnazjum w Niepołomicach (teren Miasta
i Gminy Niepołomice) będzie przyjęty do szkoły o ile potwierdzi wolę nauki zgodnie
z punktem 2.

7.      Zasady przyjmowania uczniów zamieszkałych poza obwodem Gimnazjum
określa dodatkowo § 16 Statutu Gimnazjum:

 

„Ust. 3. W przypadku, gdy Gimnazjum dysponuje wolnymi miejscami, (na prośbę rodziców, prawnych opiekunów) do Gimnazjum mogą być przyjmowani absolwenci sześcioletnich szkół podstawowych zamieszkali poza obwodem Gimnazjum, którzy posiadają ocenę
z zachowania dobrą, bardzo dobrą lub wzorową oraz średnią ocen z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego co najmniej 3,0.

Ust. 4. W przypadku większej liczby kandydatów niż ilość wolnych miejsc o przyjęciu ucznia
spoza obwodu decyduje wyższa średnia z wszystkich ocen na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej.

.Ust. 5. W wyjątkowych przypadkach, mimo niższych wyników w nauce i zachowaniu,
do Gimnazjum może być przyjęty uczeń, który posiada udokumentowane osiągnięcia sportowe, artystyczne lub inne.

Ust. 6. Ostateczną decyzję o przyjęciu ucznia spoza obwodu do Gimnazjum w Niepołomicach podejmuje Dyrektor Szkoły.

 

  

Zapraszamy

na V Majówkę Gimnazjalną, która odbędzie się 26 maja 2007 roku

 

W programie są zaplanowane między innymi:

-         V wiosenny bieg niepołomicki „Żyj Zdrowo”,

-         festiwal nauki „Dziwny jest ten świat”,

-         II Gimnazjalny Turniej Tańca Towarzyskiego,

-         dyktando dla dorosłych - Niepołomicki Mistrz Ortografii,

-         spektakl teatralny „Zemsta” Aleksandra Fredry,

-         III Otwarte Mistrzostwa Gminy Niepołomice w Szachach,

-         występ chóru szkolnego,

-         „Cudze chwalicie, swego nie znacie”. Sławni niepołomiczanie – prezentacje przygotowane przez uczniów Gimnazjum w Niepołomicach i Gości z Gimnazjum
w Celestynowie

-         zawody sportowo-rekreacyjne dla uczniów, rodziców i gości,

-         loteria fantowa: nagroda główna – ROWER,

-         zdrowa żywność i inne smakołyki przygotowane przez rodziców.

 

Szczegóły na plakatach i na stronie internetowej szkoły

 


Do zobaczenia w NIEPOŁOMICKIM GIMNAZJUM !

 

Szczegółowe informacje można uzyskać w godzinach od 800 do 1500 

w sekretariacie Gimnazjum w Niepołomicach,
ul. Szkolna 3, 32 – 005 Niepołomice,
tel. (012) 281–11–54 , fax. (012)281-14-89

a także na stronie internetowej: www.gimniepolomice.pl